PRZYCZYNY DYSLESKJI Drukuj

  BADANIA LAT 70' I 80'

  1. cd. Okazało się że, do poprawnego czytania potrzebna jest poprawna analiza i synteza w obrębie części korowej analizatora wzrokowego. Dlatego też większość podkreśla ogromnie istotne znaczenie analizatora wzrokowego w procesie powstawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. Według H. Spionek opóźnienia i zaburzenia w percepcji wzrokowej mogą charakteryzować się:
    1. Globalnym opóźnieniem
      • Trudność w całościowym rozróżnieniu liter o podobnej strukturze graficznej: a-o m-n l-t E-F.
      • Mylenie obrazów o podobnym obrazie wizualnym np. tak-tok, rak-rok, długi-drugi.
      • Opuszczanie drobnych znaków graficznych (interpunkcja).
      • Niezauważane poszczególnych liter w wyrazach ze zbiegiem kilku spółgłosek ,np. zamiast kratka czytają krata, zamiast furtka, jest furta.
      • Nie respektowanie dużych liter na początku zdania.
    Poprzednia
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Następna