TEMAT/NAZWA |
OPIS |
PROWADZĄCY |
„Dojrzałość szkolna”. |
Prelekcja: – co to znaczy, że dziecko jest gotowe, aby rozpocząć naukę szkolną, – jak wspierać rozwój dziecka, żeby sprostało wymaganiom szkolnym. |
Agnieszka Wolak, Małgorzata Wolska, Katarzyna Owsiany |
„Ruch rozwijający” – zajęcia grupowe dla dzieci do 7 roku życia i ich rodziców. |
Ruch, dobra zabawa, niezwykłe podróże w wyobraźni – uczą dzieci, jak być w grupie z innymi i czerpać z tego radość. Zajęcia prowadzone są Metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, wspierają głównie rozwój emocjonalny i społeczny, a także kształtują relację dziecko – rodzic. |
Agnieszka Wolak, Małgorzata Wolska, Katarzyna Owsiany, Anna Szafrańska, Joanna Ratayska-Buczek |
„Wspólnie bawimy się i uczymy” Zajęcia grupowe dla dzieci 6-7 letnich, z grupy ryzyka dysleksji. |
Zajęcia przeznaczone są przede wszystkim dla dzieci, które z powodu nieharmonijnego rozwoju, mają trudności w radzeniu sobie z wymaganiami programowymi przedszkola i szkoły, co niekorzystnie wpływa na ich samoocenę, emocje i relacje z innymi. Poprzez odpowiednio dobrane zabawy wspomagamy rozwój poznawczy i emocjonalno-społeczny dzieci, pomagając im przygotować się do roli ucznia i radzić sobie w szkole. |
Agnieszka Wolak
|
„Klasowa integracja muzyką i tańcem dla uczniów klas pierwszych”. |
Tańce integracyjne oraz zabawy ruchowe z muzyką służące wzmocnieniu więzi koleżeńskich, lepszemu funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej przeznaczone dla klas pierwszych szkoły podstawowej, prowadzone na początku roku szkolnego |
Anna Szafrańska |
Grupowe zajęcia dla uczniów zdolnych. |
Zajęcia rozwijające zdolności kreatywne u uczniów zdolnych oraz sferę emocjonalno – społeczną. |
Katarzyna Owsiany |
Grupa socjoterapeutyczna dla uczniów szkół podstawowych „Srebro”. |
Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów oraz radzenia sobie ze stresem i zaistniałymi problemami społeczno-emocjonalnymi. Dodatkowo: grupa wsparcia dla rodziców dzieci objętych pomocą – wymiana doświadczeń, informacji oraz wsparcie. |
Michał Kowalski, Małgorzata Słomka |
Grupa socjoterapeutyczna dla uczniów szkół podstawowych „Alfa”. |
Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów oraz radzenia sobie ze stresem i zaistniałymi problemami społeczno-emocjonalnymi. Dodatkowo: grupa wsparcia dla rodziców dzieci objętych pomocą – wymiana doświadczeń, informacji oraz wsparcie. |
Michał Kowalski, Małgorzata Słomka |
Zajęcia profilaktyczne z zakresu uzależnień alkoholowych, narkotykowych oraz Internetu i cyberprzemocy. |
Zajęcia warsztatowe na temat uzależnień. |
Michał Kowalski |
Zajęcia integracyjne. |
Cykl spotkań z klasą mających na celu polepszenie komunikacji grupowej, wzmocnienie więzi i chęci współpracy w klasie. |
Agnieszka Kielnar-Świętoniowska |
Interwencje w klasie. |
Obserwacje zespołu klasowego lub konkretnego ucznia na tle klasy oraz różnego rodzaju działania pomocowe skierowane do całej klasy np. zajęcia integracyjne, socjoterapeutyczne, pogadanki itp. |
Agnieszka Kielnar-Świętoniowska |
Trening integracyjny. |
Warsztat różnorodnych ćwiczeń i zabaw ruchowych i koncepcyjnych, pomagających zintegrować klasę na różnych etapach edukacji. |
Ewa Kruk-Krymula |
„Jak uczyć się efektywnie?”
|
Warsztat, którego celem jest nauczenie uniwersalnych, praktycznych metod uczenia się. Zastosowanie map myśli i wielu innych sposobów na zapamiętywanie, optymalne wykorzystanie czasu w szkole i zwiększenie ilości czasu przeznaczonego na wypoczynek. |
Ewa Kruk-Krymula |
Warsztaty: „A może będę … ksieżniczką” |
Zajęcia grupowe dla uczniów klas V i VI szkół podstawowych opowiadające o świecie zawodów, mające na celu zainteresowanie dzieci swoją przyszłością. |
Beata Oprocha |