TEMAT/NAZWA |
OPIS |
PROWADZĄCY |
„Dobry start” – zajęcia grupowe dla dzieci przygotowujące do nauki szkolnej. |
Łatwe wzory do pisania, wierszyki i piosenki przy rytmicznej muzyce z zabawami ruchowymi przygotowujące dzieci do nauki czytania i pisania. |
Małgorzata Wolska, Anna Szafrańska, Katarzyna Owsiany
|
„Ruch rozwijający” – zajęcia grupowe dla dzieci do 7 roku życia i ich rodziców. |
Ruch, dobra zabawa, niezwykłe podróże w wyobraźni – uczą dzieci, jak być w grupie z innymi i czerpać z tego radość. Zajęcia prowadzone są Metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, wspierają głównie rozwój emocjonalny i społeczny, a także kształtują relację dziecko – rodzic. |
Agnieszka Wolak, Małgorzata Wolska, Katarzyna Owsiany, Anna Szafrańska, Joanna Ratayska-Buczek |
„Wspólnie bawimy się i uczymy” – zajęcia dla dzieci 6-7 letnich z grupy ryzyka dysleksji. |
Zajęcia w formie zabaw, wspomagające rozwój poznawczy i emocjonalno-społeczny dzieci w celu przygotowania do roli ucznia. |
Agnieszka Wolak |
„Zdolny maluch”. |
Warsztaty optymalnego wspierania rozwoju małego dziecka. |
Katarzyna Owsiany |
Grupowe zajęcia dla uczniów zdolnych.
|
Zajęcia rozwijające zdolności kreatywne u uczniów zdolnych oraz sferę emocjonalno – społeczną. |
Katarzyna Owsiany |
„Klasowa integracja muzyką i tańcem dla uczniów klas pierwszych”. |
Tańce integracyjne oraz zabawy ruchowe z muzyką służące wzmocnieniu więzi koleżeńskich, lepszemu funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej przeznaczone dla klas pierwszych szkoły podstawowej, prowadzone na początku roku szkolnego |
Anna Szafrańska |
Grupa socjoterapeutyczna dla uczniów szkół podstawowych „Srebro”. |
Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów oraz radzenia sobie ze stresem i zaistniałymi problemami społeczno-emocjonalnymi. Dodatkowo: grupa wsparcia dla rodziców dzieci objętych pomocą – wymiana doświadczeń, informacji oraz wsparcie. |
Michał Kowalski, Małgorzata Słomka |
Grupa socjoterapeutyczna dla uczniów szkół podstawowych „Alfa”. |
Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów oraz radzenia sobie ze stresem i zaistniałymi problemami społeczno-emocjonalnymi. Dodatkowo: grupa wsparcia dla rodziców dzieci objętych pomocą – wymiana doświadczeń, informacji oraz wsparcie. |
Michał Kowalski, Małgorzata Słomka |
Zajęcia profilaktyczne z zakresu uzależnień alkoholowych, narkotykowych oraz Internetu i cyberprzemocy. |
Zajęcia warsztatowe na temat uzależnień. |
Michał Kowalski |
Wykład interaktywny dla rodziców. |
Dojrzałość szkolna. |
Agata Orzeł-Żukowska |
Trening integracyjny. |
Warsztat różnorodnych ćwiczeń i zabaw ruchowych oraz koncepcyjnych, pomagających zintegrować klasę na różnych etapach edukacji. |
Ewa Kruk-Krymula |
„Jak uczyć się efektywnie?”
|
Warsztat, którego celem jest nauczenie uniwersalnych, praktycznych metod uczenia się. Zastosowanie map myśli i wielu innych sposobów na zapamiętywanie, optymalne wykorzystanie czasu w szkole i zwiększenie ilości czasu przeznaczonego na wypoczynek. |
Ewa Kruk-Krymula |
Trening twórczego myślenia.
|
Warsztat ciekawych metod, stosowanych w psychodydaktyce kreatywności, usprawniających pracę umysłową. Metody: drama, rysunek, praca w grupach i ćwiczenia indywidualne. |
Ewa Kruk-Krymula |
„Jak radzić sobie ze stresem?” |
Warsztat dotyczący pojęcia stresu i technik relaksacyjnych; elementy pracy z ciałem, metody i ćwiczenia obniżające napięcie w sytuacjach trudnych. |
Ewa Kruk-Krymula |
Trening komunikacji i autoprezentacji. |
Warsztat dotyczący skutecznego porozumiewania się w grupie, technik asertywności oraz autoprezentacji, również w wystąpieniach publicznych. |
Ewa Kruk-Krymula |
Przygotowanie do planowania kariery edukacyjno-zawodowej.
|
Zajęcia interaktywne z zakresu najważniejszych informacji dotyczących rynku edukacji i pracy oraz optymalnego przygotowania się do wyboru ścieżki edukacyjno-zawodowej. Metody: prezentacja, mini-wykład, ćwiczenia w małych grupach i ćwiczenia indywidualne. |
Ewa Kruk-Krymula |
Warsztaty: „Wybieram zawód czy szkołę?” |
Zajęcia grupowe dla uczniów kl. II i III gimnazjum związane z wyborem szkoły ponadgimnazjalnej. |
Beata Oprocha |
Warsztaty: „Moje atuty moją siłą”. |
Zajęcia grupowe dla uczniów kl. I i II gimnazjum związane z określeniem mocnych i słabych stron uczniów niezbędnych przy wyborze zawodu. |
Beata Oprocha |
Warsztaty: „Czy choroba przeszkadza w spełnianiu marzeń?” |
Zajęcia grupowe dla uczniów kl. II i III gimnazjów specjalnych i integracyjnych związane w wyborem zawodu ze szczególnym uwzględnieniem stanu zdrowia i kondycji psychofizycznej młodzieży. |
Beata Oprocha |
Warsztaty: „A może będę … ksieżniczką” |
Zajęcia grupowe dla uczniów klas V i VI opowiadające o świecie zawodów, mające na celu zainteresowanie dzieci swoją przyszłością. |
Beata Oprocha |
Maraton filmowy. |
Pokaz filmów zawodoznawczych dla uczniów klas II i III. |
Beata Oprocha |
„Jak uczyć się skutecznie, szybko i przyjemnie” – warsztaty dla młodzieży ponadgimnazjalnej. |
Praca nad motywacją, wiarą w siebie, planowaniem, oraz ukierunkowaniem na cel. Techniki doskonalące uczenie się i radzenie sobie ze stresem. |
Beata Wiercioch |
Grupa dla młodzieży ponadgimnazjalnej- wspieranie rozwoju emocjonalno-społecznego. |
Zajęcia w zakresie następujących tematów: jak radzić sobie ze stresem, poznawanie swoich zasobów, budowanie poczucia własnej wartości, |
Beata Wiercioch, Ewa Skowron |
Warsztaty klasowe – integracyjne. |
Warsztaty mają na celu integrację zespołu klasowego, prezentację swoich mocnych stron oraz oczekiwań i obaw wobec nowej szkoły. |
Ewa Skowron |
Warsztaty tematyczne dla klas. |
Zajęcia dostosowane do problemu występującego w zespole klasowym w sytuacjach kryzysowych. |
Katarzyna Owsiany
|
Psychoterapia grupowa. |
Cotygodniowe spotkania grupy gimnazjalistów z dwójką terapeutów, pomagające im w pokonywaniu indywidualnych trudności społecznych i emocjonalnych. |
Agnieszka Kielnar-Świętoniowska, Jakub Zięba |