TEMAT/NAZWA |
OPIS |
PROWADZĄCY |
Zajęcia profilaktyczne z zakresu uzależnień alkoholowych, narkotykowych oraz Internetu i cyberprzemocy. |
Zajęcia warsztatowe na temat uzależnień. |
Michał Kowalski |
Przygotowanie do planowania kariery edukacyjno-zawodowej.
|
Zajęcia interaktywne z zakresu najważniejszych informacji dotyczących rynku edukacji i pracy oraz optymalnego przygotowania się do wyboru ścieżki edukacyjno-zawodowej. Metody: prezentacja, mini-wykład, ćwiczenia w małych grupach i ćwiczenia indywidualne. |
Ewa Kruk-Krymula |
Trening integracyjny. |
Warsztat różnorodnych ćwiczeń i zabaw ruchowych i koncepcyjnych, pomagających zintegrować klasę na różnych etapach edukacji. |
Ewa Kruk-Krymula |
„Jak uczyć się efektywnie?”
|
Warsztat, którego celem jest nauczenie uniwersalnych, praktycznych metod uczenia się. Zastosowanie map myśli i wielu innych sposobów na zapamiętywanie, optymalne wykorzystanie czasu w szkole i zwiększenie ilości czasu przeznaczonego na wypoczynek. |
Ewa Kruk-Krymula |
Trening twórczego myślenia.
|
Warsztat ciekawych metod, stosowanych w psychodydaktyce kreatywności, usprawniających pracę umysłową. Metody: drama, rysunek, praca w grupach i ćwiczenia indywidualne. |
Ewa Kruk-Krymula |
„Jak radzić sobie ze stresem?” |
Warsztat dotyczący pojęcia stresu i technik relaksacyjnych; elementy pracy z ciałem, metody i ćwiczenia obniżające napięcie w sytuacjach trudnych. |
Ewa Kruk-Krymula |
Trening komunikacji i autoprezentacji. |
Warsztat dotyczący skutecznego porozumiewania się w grupie, technik asertywności oraz autoprezentacji, również w wystąpieniach publicznych. |
Ewa Kruk-Krymula |
Warsztaty: „Wybieram zawód czy szkołę?” |
Zajęcia grupowe dla uczniów kl. II i III gimnazjum związane w wyborem szkoły ponadgimnazjalnej. |
Beata Oprocha |
Warsztaty: „Moje atuty moją siłą”. |
Zajęcia grupowe dla uczniów kl. I i II gimnazjum związane z określeniem mocnych i słabych stron uczniów niezbędnych przy wyborze zawodu. |
Beata Oprocha |
Warsztaty: „Czy choroba przeszkadza w spełnianiu marzeń?” |
Zajęcia grupowe dla uczniów kl. II i III gimnazjów specjalnych i integracyjnych związane w wyborem zawodu, ze szczególnym uwzględnieniem stanu zdrowia i kondycji psychofizycznej młodzieży. |
Beata Oprocha |
Maraton filmowy. |
Pokaz filmów zawodoznawczych dla uczniów klas II i III. |
Beata Oprocha |
Psychoterapia grupowa. |
Cotygodniowe spotkania grupy gimnazjalistów z dwójką terapeutów, pomagające im w pokonywaniu indywidualnych trudności społecznych i emocjonalnych. |
Agnieszka Kielnar-Świętoniowska, Jakub Zięba |
Zajęcia integracyjne. |
Cykl spotkań z klasą mających na celu polepszenie komunikacji grupowej, wzmocnienie więzi i chęci współpracy w klasie. |
Agnieszka Kielnar-Świętoniowska |
Interwencje w klasie. |
Obserwacje zespołu klasowego lub konkretnego ucznia na tle |
Agnieszka Kielnar-Świętoniowska |