STYLE UCZENIA SIĘ Drukuj

  POMOCNE TECHNIKI

    Najpierw tworzymy centrum - kolorowe kółko, chmurkę, prostokąt w naszym ulubionym kolorze, opisujemy je dużymi drukowanymi literami, od naszego centralnego punktu na mapie myśli, odchodzą "gałęzie" z kolejnymi "podtematami". Najważniejsze informacje znajdują się bliżej centrum te mniej ważne na peryferiach. Używaj dużo symboli, wykrzykników, znaków zapytania, podkreśleń, strzałek. Podczas notowania nie lekceważ swoich odczuć, bądź krytyczny. Mapa będzie się systematycznie rozrastać w miarę otrzymywania kolejnych informacji. Notuj tylko to co potrzeba, nie przejmuj się, że przegapiłeś niektóre informacje. Notując w tradycyjny sposób, też nie uda Ci się wszystkiego zanotować. (Hamer H., 1999)

    Rysunek 2

  1. Kalendarz wydarzeń. Jak już było to wielokrotnie wspominane wcześniej uczniowie z dysleksją mają problemy z odpowiednim rozplanowaniem czasu. Konieczna jest więc pewna dodatkowa motywacja i odpowiednie rozłożenie obowiązków w czasie. Dobrą metodą jest używanie kalendarza wydarzeń, aby uschematyzować zadania na nadchodzący dzień, tydzień czy miesiąc. (Bogdanowicz M., 2007)
    Rysunek 3 Rysunek 4
    Rysunki stworzone na podstawie materiałów z The Hull University.
    Poprzednia
1 2 3 4 5 6
Następna