POMOCNE TECHNIKI
Trzeba wiedzieć, że metody pracy z dziećmi dyslektycznymi muszą być dopasowane do ich umiejętności.
Zasady warte zapamiętania:
- Metoda "małych kroków". Materiał, który dziecko ma przyswoić, powinien być podzielony na części.
- "Szufladkowanie informacji", pomaganie dziecku w przyporządkowywaniu informacji do określonych kategorii. Nowe informacje należy łączyć z informacjami, kategoriami już dziecku znanymi.
- Należy pilnować dziecka, by wykonywało każdą czynność dokładnie i poprawnie.
- Trzeba starać się zainteresować dziecko tym, czego się uczy. Najlepiej, jeżeli pozwolimy dziecku samemu odkrywać, to co powinno wiedzieć.
- Dziecko z dysleksją potrzebuje wielu ćwiczeń i powtórzeń, czasami nawet kilkaset razy więcej niż dziecko niedyslektyczne, aby informacja została zapamiętana, utrwalona i zautomatyzowana. Raz nigdy nie wystarczy!
- Dziecko powinno mieć wyrobione przez rodzica uczucie odpowiedzialności za wykonaną pracę. Poprzez wykształcenie nawyku kontrolowania i poprawiania swojej pracy, zanim odda ją do sprawdzenia.