SYMPTOMY RYZKA DYSLEKSJI
- Trudności związane z opóźnieniem funkcji słuchowo-językowych.
- Ogromne trudności w pisaniu ze słuchu.
- Mylenie liter z-s, w-f, d-t, k-g.
- Trudności z zapisywaniem zmiękczeń (głoski i-j), a także z zapisem głosek nosowych
ą-om, ę-en.
- Nagminne opuszczanie, dodawanie, przestawianie, podwajanie liter i sylab.
- Pisanie wyrazów bezsensownych.
- Trudności związane z opóźnieniem koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Niewłaściwe trzymanie ołówka, pióra, dziecko trzyma je za mocno, co powoduje szybsze męczenie się ręki.
- Niewłaściwe połączenia liter, nieprzestrzeganie linii w zeszycie, litery niewłaściwych kształtów, pismo
jest mało czytelne.
(Bogdanowicz M., 2004:38-42)
Zobacz przykłady: