OBJAWY W WIEKU STARSZYM
- Orientacja w czasie
- Problemy z zapamiętaniem terminów, dat, chronologii zdarzeń.
- Czytanie
- Prymitywna technika czytania -głoskowanie, sylabizowanie, słabe rozumienie przeczytanego tekstu.
- Bardzo szybkie tempo czytania -wiele błędów. Domyślanie się przez dziecko znaczenia tekstu na podstawie kontekstu. Często błędne, słabe rozumienie przeczytanego tekstu.
- Dziecko nie lubi czytać, niewiele rozumie z przeczytanego tekstu.
- Pisanie
- Pomimo znajomości zasad poprawnej pisowni popełnianie błędów ortograficznych.
- Trudności związane z opóźnieniem funkcji wzrokowo-przestrzennych.
- Popełnianie licznych błędów podczas przepisywania tekstu.
- Zapamiętanie alfabetu stanowi trudność.
- Mylenie liter o podobnym kształcie l-t-ł, m-n, u-y, o-a-e, a-ą, e-ę lub liter różniących
się położeniem w przestrzeni: p-b-d-g, m-w, n-u.