PRZYCZYNY DYSLESKJI Drukuj

  SZKOŁY ETIOLOGICZNE

  1. Ostatnio większość badaczy skłoniło się ku wieloprzyczynowości trudności. Mają tu na myśli pewne sploty niekorzystnych wydarzeń. Nie chodzi bowiem tylko o to, czy dana osoba ma skłonności do dysleksji, ale równie ważne jest, jak otoczenie dziecka oddziaływuje na niego samego, osłabiając lub potęgując w dziecku objawy. Do czynników należą:
    1. Metody wychowawcze, struktura, atmosfera, poziom intelektualno-kulturalny rodziny.
    2. Reakcje rodziców na trudności dziecka, sposób ich usuwania.
    3. Postawa nauczyciela, jego stosunek do dziecka, sposób usuwania dysleksji.
    4. Metody i organizacja nauki czytania i pisania.
    5. Zły stan fizyczny dziecka (częsta nieobecność w szkole). (Zakrzewska B., 1999:25)

Bibliografia:

  1. Zakrzewska B., 1999, Trudności w czytaniu i pisaniu, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna, Warszawa.
  2. praca zbior., red.Kaja B., 2003, Diagnoza dysleksja, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz.
    Poprzednia
1 2 3 4
Następna