PODSUMOWANIE
U niewielkiego odsetka dyslektyków pojawia się tak zwana głęboka dysleksja - czyli rozległe i głębokie deficyty rozwoju często z szerokim obszarem zaburzeń. Dotyka ona około 3% uczniów.
W przypadku, gdy pomimo długotrwałej, systematycznej pracy ucznia, zaburzenia słabo poddają się korekcie mówimy o trwałości zaburzeń. Warto jednak raz jeszcze podkreślić, że praca nad przezwyciężaniem zaburzeń natury dyslektycznej nie należy do krótkoterminowych, jednorazowych, czy dających się rozwiązać "zrywowo". Przeciwnie, wymaga ciężkiej, długotrwałej i systematycznej pracy.
Bibliografia:
- Bogdanowicz M., 2004,Uczeń z dysleksją w szkole, Operon, Gdynia.
- MINI-MAX o dysleksji - czyli minimum tego, co na ten temat powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele dziecka dyslektycznego, by maksymalnie mu pomóc, praca zbior., red.Mielcarek D., 2006, Wydawnictwo "Seventh Sea", Warszawa.