JAK POSTĘPOWAĆ
- Wzmacniaj poczucie wartości dyslektyka.
- Doceniaj jego wysiłek i włożoną w naukę pracę. Zauważaj i doceniaj nawet najmniejszy postęp i wysiłek z jego strony.
- Staraj się stosować nagrody zamiast kar, dziecko dyslektyczne i tak częściej jest "karane" w wyniku otrzymywania gorszych ocen.
- Oceniaj prace pisemne pod względem merytorycznym, pomijając ocenę za błędy i stronę graficzną pisma. Stosuj ocenę opisową, doceniając postępy ucznia.
- Słuchaj swojego ucznia z cierpliwością i spokojem, staraj się go zrozumieć.
- Wierz w swojego ucznia, pomagaj mu, wspieraj go i doceniaj go, jak tylko możesz. Jest mu to potrzebne.
(Mielcarek D., 2006:43-44)
Bibliografia:
- MINI-MAX o dysleksji - czyli minimum tego, co na ten temat powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele dziecka dyslektycznego, by maksymalnie mu pomóc, praca zbior., red.Mielcarek D., 2006, Wydawnictwo "Seventh Sea", Warszawa.