DYSLEKSJA Drukuj

  JAK POSTĘPOWAĆ

  1. Wzmacniaj poczucie wartości dyslektyka.
  2. Doceniaj jego wysiłek i włożoną w naukę pracę. Zauważaj i doceniaj nawet najmniejszy postęp i wysiłek z jego strony.
  3. Staraj się stosować nagrody zamiast kar, dziecko dyslektyczne i tak częściej jest "karane" w wyniku otrzymywania gorszych ocen.
  4. Oceniaj prace pisemne pod względem merytorycznym, pomijając ocenę za błędy i stronę graficzną pisma. Stosuj ocenę opisową, doceniając postępy ucznia.
  5. Słuchaj swojego ucznia z cierpliwością i spokojem, staraj się go zrozumieć.
  6. Wierz w swojego ucznia, pomagaj mu, wspieraj go i doceniaj go, jak tylko możesz. Jest mu to potrzebne.
    (Mielcarek D., 2006:43-44)

Bibliografia:

  1. MINI-MAX o dysleksji - czyli minimum tego, co na ten temat powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele dziecka dyslektycznego, by maksymalnie mu pomóc, praca zbior., red.Mielcarek D., 2006, Wydawnictwo "Seventh Sea", Warszawa.
    Poprzednia
1 2 3
Następna