Procesowe wspomaganie szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2019-2020 – tematyka wspomagania.
· Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
· Pomoc psychologiczno-pedagogiczna - dostosowanie wymagań do potrzeb uczniów, interpretacja zaleceń zawartych w opiniach PPP i orzeczeniach.
· Kształtowanie postawy szacunku i zrozumienia wobec innego ucznia.
· Kompetencje kluczowe. Określenie mocnych i słabych stron ucznia.
· Kompetencje społeczne ( uczenie się).
· Szkoła wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich sytuacji. Praca z uczniem zdolnym.
· Działania wychowawcze służące eliminowaniu niewłaściwych zachowań uczniów oraz wzmacnianiu zachowań pożądanych.
· Komunikacja- umiejętność prawidłowego komunikowania się i radzenia sobie w sytuacji konfliktowej
· Paca z uczniem z rodziny cudzoziemskiej.
· Techniki, metody uczenia się ucznia. Udzielanie informacji zwrotnej.
· Kształtowanie umiejętności tworzenia i przetwarzania informacji u uczniów.
· Wspomaganie rodziców w procesie wychowania dziecka.
· Rozwijanie kompetencji matematycznych. Korzystanie z tablicy multimedialnej.
· Sztuka osadzona w regionaliźmie ( Wyspiański ). Warsztaty techniczno-plastyczne. Rozbudowanie zainteresowań dzieci różnymi formami plastycznymi.