Zestawienie sieci problemowych – realizowanych od stycznia 2016
Nazwa sieci/problem |
Cele |
Koordynator |
Czas pracy sieci |
Sieć Opiekunów Rozwoju Szkoły |
Rozwijanie umiejętności w obszarze procesowego wspomagania szkół i przedszkoli. Poszerzanie wiedzy w zakresie procesowego rozwoju szkoły lub przedszkola. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem nabytymi podczas realizacji działań wynikających z realizacji wspomagania szkół i przedszkoli. |
Urszula Grygier |
Styczeń – sierpień 2017 |
Sieć dyrektorów szkół i przedszkoli |
Poszerzenie wiedzy na temat szkoły/przedszkola, jako organizacji uczącej się. Monitorowanie i doskonalenie procesowego wspomagania szkół przez PPP2. Współpraca w zakresie ustalania i modyfikowania zasad współpracy szkoły/przedszkola z PPP2. |
Elwira Zadęcka Urszula Grygier |
Luty – sierpień 2016 |
Sieć koordynatorów sieci problemowych i przedmiotowych działających w poradniach rejonowych. |
Poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu pracy sieci oraz roli i zadań koordynatora. Uwspólnianie koncepcji działań w ramach sieci współpracy i samokształcenia zarówno działających na terenie PPP2, jak również w pozostałych poradniach rejonowych. Opracowywanie rozwiązań podnoszących jakość pracy sieci. |
Urszula Grygier |
Kwiecień -grudzień 2016 |
Sieć doradców zawodowych |
Doskonalenie umiejętności doradców zawodowych w zakresie diagnozy oraz organizacji własnego warsztatu pracy. |
Agata Chudzikiewicz |
Marzec-maj 2016 |
Doskonalenie warsztatu wychowawczego nauczycieli z wykorzystaniem metody Balinta |
Doskonalenie umiejętności w zakresie budowania relacji z uczniem i jego rodziną, lepsze wzajemne zrozumienie, większa elastyczność i twórcza postawa wobec problemów pracy wychowawczej. Poszerzenie zdolności intrapersonalnych nauczyciela/wychowawcy; rozwijanie świadomości własnych emocji, indywidualnej wrażliwości, własnych trudności i ograniczeń oraz praca nad nimi; Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych; wymiana informacji emocjonalnych; rozwijanie zdolności wiązania informacji emocjonalnych z informacjami poznawczymi. |
Katarzyna Owsiany |
Maj – grudzień 2016 |