Uśmiechnięte twarze rodziców z córką na spotkaniu z gościemZdjęcie uśmiechniętej rodziny - rodzice, córka i synMama pomaga rysować małej córceMężczyzna - nauczyciel pokazuje uczniom coś w ich zeszycie
NASZA
OFERTA
ZESPÓŁ
ORZEKAJĄCY
PORADNIA
POLECA
URODA ASPERGEROWA
WSPOMAGANIE ROZWOJU SZKÓŁ
INSTYTUCJE WSPÓŁPRACUJĄCE

MISJA

Świadczymy wysoką jakość usług, pomagając naszym klientom adekwatnie i profesjonalnie. Nasze działania są różnorodne, stanowią odpowiedź na potrzeby klientów i środowiska lokalnego. Świadczymy wielospecjalistyczną opiekę, opierając się na wysokich kompetencjach naszych specjalistów. W stosunku do naszych klientów jesteśmy proaktywni i elastyczni, starając się być dostępni w porach odpowiadających naszym klientom.
Nasze działania poprzedzamy specjalistyczną diagnozą i stosujemy zindywidualizowane rozwiązania, dostosowane do potrzeb naszych klientów. Stosujemy kreatywne metody diagnozy i terapii oraz tworzymy nowe formy wsparcia. W kontaktach z klientem wypełniamy zapisy Kodeksu Etyki, wykazując szacunek i tolerancję do indywidualności klientów/pacjentów. Realizujemy cele organizacji uczącej się podnosząc ciągle swoje kompetencje zawodowe i osobiste, warunkujące rzetelną pracę. Realizujemy swoje cele zespołowo, korzystając wzajemnie z własnego potencjału zawodowego i osobistego.

WIZJA
Jesteśmy zespołem specjalistów nieustannie doskonalących się dla dobra tych, którym służymy pomocą i wsparciem. Nasza poradnia jest miejscem bezpiecznym i przyjaznym dla dzieci, młodzieży, rodziców, opiekunów i osób pracujących w oświacie. Nasi klienci znajdują tutaj rzetelną i profesjonalną pomoc, dostosowaną do ich potrzeb i oczekiwań. Korzystamy z nowoczesnych narzędzi – dzięki rozwijaniu swojej wiedzy, zespołowemu uczeniu się i poszerzaniu bazy dydaktycznej.
Jesteśmy

  • Twórczy – pracujemy z pasją, a pasja prowadzi nas do szukania nowych rozwiązań.
  • Cierpliwi – wiemy, że na efekty naszej pracy trzeba poczekać. Zmiany ewolucyjne są łatwiejsze do wprowadzania i częściej gwarantują efekt.
  • Otwarci – posługując się własnym systemem wartości, jednocześnie okazujemy tolerancję i otwartość dla myślących i czujących inaczej, przyjmując nieoceniającą postawę.
  • Życzliwi – jesteśmy najpierw ludźmi, potem specjalistami; życzliwość jest dla nas wstępem do komunikacji interpersonalnej i współpracy we wszystkich obszarach naszej działalności. Życzliwość prowadzi do zaufania.
  • Dyskretni – stosując Kodeks Etyki, wyznajemy zasadę „4 ścian”. To co się dzieje w gabinecie, pozostaje w gabinecie (chyba, że wraz z klientem postanowimy inaczej – dla dobra klienta, efektywności i skuteczności świadczonych usług).
  • Empatyczni – aby wykonywać zadania poradni, trzeba nie tylko słyszeć, trzeba również „słuchać”, a przede wszystkim współodczuwać. Nasi klienci wysoko cenią naszych specjalistów za tą cechę.
  • Zaangażowani – uważamy, że bez zaangażowania nie da się osiągnąć efektu w tak wymagającej pracy.
  • Współpracujący – wiemy, że będziemy skuteczni tylko wtedy, kiedy pracując w gabinetach, znajdziemy przestrzeń na zespołowe uczenie się. Budujemy więc sieć współpracy zarówno wewnątrz poradni, jak i na zewnątrz poprzez współpracę z partnerami poradni.
  • Jesteśmy w ciągłej drodze – będąc profesjonalistami świadczymy usługi na wysokim poziomie, wyciągamy wnioski z podejmowanych działań, uczymy się i rozwijamy; nie stawiamy granic w tym rozwoju, zadając sobie często pytania: czego możemy robić więcej, czego mniej, co zacząć, a co przestać robić? I w końcu: co możemy robić inaczej?
    Nie jesteśmy niewolnikami naszych przyzwyczajeń. Jesteśmy organizacją uczącą się! Jesteśmy Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną Nr 2 w Krakowie – na Siewnej!
    „Obdarzając nas swoim zaufaniem pomagacie nam rozwijać kompetencje zawodowe, tolerancję i wrażliwość na Wasze różnorodne potrzeby”.

    DLA RODZICÓW



    Dla rodziców

    W trudnych decyzjach rodzicielskich ogromnie przydatna może być wiedza – o różnorodnych możliwościach systemu kształcenia, spędzania wolnego czasu, konstruktywnego korzystania z najnowszych technologii. Jak współpracować z nauczycielami, jak zadbać o zdrowie i wszechstronny rozwój dziecka, jak zapewnić mu bezpieczeństwo w sieci? Polecamy Państwu portale internetowe poruszające te kwestie i dedykowane właśnie rodzicom:
    rodzicewedukacji.pl/
    rodzinny-krakow.pl/
    rodziceprzyszlosci.pl

    DLA UCZNIÓW



    Dla uczniów

    Co dalej po szkole? Jaki wybrać typ dalszej edukacji? Szkołę branżową, technikum czy liceum? Studia wyższe, szkołę policealną czy kursy kwalifikacyjne? Do jakiego zawodu mam predyspozycje? Które branże są najbardziej perspektywiczne? Na te i wiele innych pytań związanych z planowaniem ścieżki kształcenia odpowiedzą nasi doradcy zawodowi.
    Kontakt z doradcami możliwy jest telefonicznie lub mailowo pod adresem:
    doradcyzawodowi@poradnia2krakow.pl
    Polecamy też portale: www.victor.com.pl
    www.perspektywy.pl

    DLA NAUCZYCIELI



    Dla nauczycieli

    Dokąd zmierza edukacja? Jak wyjść naprzeciw problemom spotykanym na co dzień w pracy nauczyciela? Jak uatrakcyjnić lekcje przedmiotowe? Jako edukatorzy potrzebujemy refleksji nad wartościami i celami, ale przede wszystkim oczekujemy wsparcia w postaci konkretnych wskazówek, rozwiązań i projektów. Kodowanie na humanie, Endomondo a „szkolne klatki”, czym jest C-U-D – ciekawie i inspirująco wspiera nas portal o nowoczesnej edukacji www.edunews.pl

    Instytut Badań Edukacyjnych
    Portal Edukacyjny
    Edunews
    Ministerstwo Edukacji Narodowej
    Członkowstwo w Małopolskim Partnerstwie na rzecz Kształcenia Ustawicznego
    Parasol
    Ośrodek Rozwoju Edukacji
    Kuratorium
    Okręgowa Komisja Edukacyjna
    Pociąg do kariery
    Wojewódzki Urząd Pracy
    Instytut Terapii i Edukacji Społecznej

    Ustawienia dostępności