TEMAT/NAZWA |
OPIS |
PROWADZĄCY |
Zajęcia profilaktyczne z zakresu uzależnień alkoholowych, narkotykowych oraz Internetu i cyberprzemocy. |
Zajęcia warsztatowe na temat uzależnień. |
Michał Kowalski |
Zajęcia integracyjne. |
Cykl spotkań z klasą mających na celu polepszenie komunikacji grupowej, wzmocnienie więzi i chęci współpracy w klasie. |
Agnieszka Kielnar-Świętoniowska |
Interwencje w klasie. |
Obserwacje zespołu klasowego lub konkretnego ucznia na tle klasy oraz różnego rodzaju działania pomocowe skierowane do całej klasy np. zajęcia integracyjne, socjoterapeutyczne, pogadanki itp. |
Agnieszka Kielnar-Świętoniowska |
„Jak uczyć się skutecznie, szybko i przyjemnie?” |
Warsztat dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. |
Beata Wiercioch |
Warsztaty psychoedukacyjne dla klas. |
Warsztaty wspierające rozwój uczniów. |
Beata Wiercioch |
Trening integracyjny. |
Warsztat różnorodnych ćwiczeń i zabaw ruchowych oraz koncepcyjnych, pomagających zintegrować klasę na różnych etapach edukacji. |
Ewa Kruk-Krymula |
„Jak uczyć się efektywnie?”
|
Warsztat, którego celem jest nauczenie uniwersalnych, praktycznych metod uczenia się. Zastosowanie map myśli i wielu innych sposobów na zapamiętywanie, optymalne wykorzystanie czasu w szkole i zwiększenie ilości czasu przeznaczonego na wypoczynek. |
Ewa Kruk-Krymula |
Trening twórczego myślenia.
|
Warsztat ciekawych metod, stosowanych w psychodydaktyce kreatywności, usprawniających pracę umysłową. Metody: drama, rysunek, praca w grupach i ćwiczenia indywidualne. |
Ewa Kruk-Krymula |
„Jak radzić sobie ze stresem?” |
Warsztat dotyczący pojęcia stresu i technik relaksacyjnych; elementy pracy z ciałem, metody i ćwiczenia obniżające napięcie w sytuacjach trudnych. |
Ewa Kruk-Krymula |
Trening komunikacji i autoprezentacji. |
Warsztat dotyczący skutecznego porozumiewania się w grupie, technik asertywności oraz autoprezentacji, również w wystąpieniach publicznych. |
Ewa Kruk-Krymula |
„Nauka, praca, pasja”. |
Zajęcia dla uczniów klas I liceów ogólnokształcących, mające na celu sprecyzowanie zainteresowań uczniów i pomoc w wyborze przedmiotów rozszerzonych realizowanych od kl. II. W jaką ścieżkę edukacyjną zainwestować swój czas i wysiłek? Jakie są najbardziej perspektywiczne branże? Kto ile zarabia? Rzetelna informacja jest podstawą dobrej decyzji; wybierz profil tak, by nie żałować! |
Renata Koclęga
|
„Matura i co dalej?” |
Zajęcia dla uczniów liceów ogólnokształcących. Cel: poznanie perspektyw zawodowych po ukończeniu liceum w ramach konkretnych profili: oddzielnie zaprojektowane zajęcia dla klas humanistycznych, biologiczno – chemicznych, matematyczno – fizycznych, geograficznych, tzw. „mundurowych” itd. Prezentacja nowych, ciekawych zawodów związanych z nauczanymi w szkole przedmiotami. Każdy znajdzie coś ciekawego dla siebie! |
Renata Koclęga |
„Kim mógłbym być?” |
Zajęcia dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Cel: poznanie specyfiki pracy w interesujących młodzież zawodach. Zajęcia mają postać maratonu filmowego, łączą więc przyjemne z pożytecznym! |
Renata Koclęga
|
„Zawody przyszłości”. |
Zajęcia filmowe dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych prezentujące globalne trendy gospodarcze oraz dynamikę przemian na rynku pracy. |
Renata Koclęga |
„Organizacja studiów wyższych”. |
Zajęcia przybliżające ścieżkę kształcenia wyższego. Uczniowie znajdą odpowiedzi na pytania związane z zasadami rekrutacji oraz przystępnie zaprezentowane informacje o podziale studiów (studia stacjonarne i niestacjonarne, I, II i II stopnia, podyplomowe). |
Renata Koclęga |
„Oczekiwania pracodawców i kompetencje przyszłości”. |
Kto ma rację? Kandydaci do pracy, narzekający na brak ofert czy pracodawcy, którzy nie mogą znaleźć pracowników? W którym kierunku się rozwijać, by być cenionym profesjonalistą? Czym jest inteligencja emocjonalna, a czym crossowanie umiejętności? Zajęcia dają konkretną wiedzę, czego wymaga świat w XXI wieku od osób młodych, wchodzących na rynek pracy. |
Renata Koclęga |
„Powodzenie na rynku pracy – co licealista wiedzieć powinien”. |
Dlaczego jedni ludzie znajdują z łatwością pracę, a inni nie? Od czego zależy sukces na rynku pracy? Jak przygotować się do zderzenia z niełatwymi realiami dorosłego życia? Zajęcia pomagają znaleźć odpowiedzi na te i różne inne pytania. |
Renata Koclęga |
„Branża lotnicza – czy to dla mnie?” |
Zajęcia filmowe, omawiające możliwości pracy na lotnisku oraz wynagrodzeń na różnych stanowiskach w tej branży. Nie zabraknie futurystycznych ciekawostek! |
Renata Koclęga |
„Jak rozpoznać swoje predyspozycje”. |
Zajęcia omawiające różne sposoby samopoznania. Uczniowie dowiedzą się, jak mogą budować wiedzę o sobie i co wziąć pod uwagę, wybierając kolejną szkołę czy zawód. Co można uzyskać poprzez spotkanie z doradcą zawodowym? – zamów tę lekcję i przekonaj się sam! |
Renata Koclęga |
„Kariera czy antykariera – ten mądry, kto trafnie wybiera!” |
Myślisz o rywalizacji, pięciu się w górę, coraz wyższych zarobkach i prestiżu, czy wolisz raczej podążać w pracy spokojnym rytmem, mając więcej czasu na wszechstronną życiową samorealizację? Te zajęcia są zaproszeniem do podróży wgłąb siebie, do odkrywania swych autentycznych potrzeb, wartości i trafnego planowania przyszłości zawodowej. |
Renata Koclęga |