TEMAT/NAZWA |
OPIS |
PROWADZĄCY |
„Trzylatek w przedszkolu”.
|
Prelekcja : - charakterystyka rozwoju dziecka rozpoczynającego przedszkole, - co warto wiedzieć, aby ułatwić dziecku adaptację do przedszkola – co pomaga, a co przeszkadza, - czy każde dziecko jest gotowe, by pójść do przedszkola? |
Agnieszka Wolak, Katarzyna Owsiany |
Kuchenna logopedia – ćwiczenia logopedyczne dla zabieganych Rodziców |
Zajęcia warsztatowe dotyczące profilaktyki logopedycznej, czyli ćwiczenia narządów mowy, które można przeprowadzić wykorzystując produkty spożywcze. Rodzice wykonują podczas spotkania ćwiczenia, aby się one utrwaliły i byli w stanie powtarzać je w domu ze swoim dzieckiem. Na spotkaniu prezentowane są również pomoce logopedyczne, które można samemu przygotować. |
Joanna Ratayska-Buczek
|
„Ruch rozwijający” – zajęcia grupowe dla dzieci do 7 roku życia i ich rodziców. |
Ruch, dobra zabawa, niezwykłe podróże w wyobraźni - uczą dzieci, jak być w grupie z innymi i czerpać z tego radość. Zajęcia prowadzone są Metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, wspierają głównie rozwój emocjonalny i społeczny, a także kształtują relację dziecko – rodzic. |
Agnieszka Wolak, Małgorzata Wolska, Katarzyna Owsiany, Anna Szafrańska, Joanna Ratayska-Buczek |
Wykład interaktywny dla rodziców. |
Przygotowanie trzylatka do rozpoczęcia przedszkola. |
Agata Orzeł-Żukowska |
Wykład interaktywny dla rodziców. |
Dojrzałość szkolna. |
Agata Orzeł-Żukowska |
Zajęcia poszerzające wiedzę rodziców na temat podstawowych kompetencji wychowawczych. |
Zajęcia modułowe, poruszające poszczególne problemy wychowawcze związane z dziećmi w wieku przedszkolnym. |
Michał Kowalski |
„Dojrzałość szkolna”. |
Prelekcja: - co to znaczy, że dziecko jest gotowe, aby rozpocząć naukę szkolną, - jak wspierać rozwój dziecka, żeby sprostało wymaganiom szkolnym. |
Agnieszka Wolak, Małgorzata Wolska, Katarzyna Owsiany |
„Dobry start” – zajęcia grupowe dla dzieci wraz z rodzicami przygotowujące do nauki szkolnej. |
Zajęcia grupowe usprawniające rozwój psychomotoryczny przygotowujący do nauki czytania i pisania dla dzieci, które: - mają słabszą sprawność grafomotoryczną, - wolne tempo pracy manualnej, - są leworęczne lub oburęczne, - mają trudności z dzieleniem wyrazów na głoski i sylaby, - mają wadę wymowy. |
Małgorzata Wolska, Anna Szafrańska, Katarzyna Owsiany
|
Grupa psychoedukacyjna dla dzieci z zespołem Aspergera. |
Elementy treningu umiejętności społecznych, integracja z rówieśnikami z zespołem Aspergera. |
Ewa Rybska, Małgorzata Słomka |