TEMAT/NAZWA

OPIS

PROWADZĄCY

„Trzylatek w przedszkolu”.

 

Prelekcja :

- charakterystyka rozwoju dziecka rozpoczynającego przedszkole,

- co warto wiedzieć, aby ułatwić dziecku adaptację do przedszkola – co pomaga, a co przeszkadza,

- czy każde dziecko jest gotowe, by pójść do przedszkola?

Agnieszka Wolak, Katarzyna Owsiany

Kuchenna logopedia – ćwiczenia logopedyczne dla zabieganych Rodziców

 Zajęcia warsztatowe dotyczące profilaktyki logopedycznej, czyli ćwiczenia narządów mowy, które można przeprowadzić wykorzystując produkty spożywcze. Rodzice wykonują podczas spotkania ćwiczenia, aby się one utrwaliły i byli w stanie powtarzać je w domu ze swoim dzieckiem. Na spotkaniu prezentowane są również pomoce logopedyczne, które można samemu przygotować.

Joanna Ratayska-Buczek

 

„Ruch rozwijający” – zajęcia grupowe dla dzieci do 7 roku życia i ich rodziców.

Ruch, dobra zabawa, niezwykłe podróże w wyobraźni -  uczą dzieci, jak być w grupie z innymi i czerpać z tego radość.

Zajęcia prowadzone są Metodą  Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, wspierają głównie rozwój emocjonalny i społeczny, a także kształtują relację dziecko – rodzic.

Agnieszka Wolak,

Małgorzata Wolska, Katarzyna Owsiany,

Anna Szafrańska,

Joanna Ratayska-Buczek

Wykład interaktywny dla rodziców.

Przygotowanie trzylatka do rozpoczęcia przedszkola.

Agata Orzeł-Żukowska     

Wykład interaktywny dla rodziców.

Dojrzałość szkolna.

Agata Orzeł-Żukowska     

Zajęcia poszerzające wiedzę rodziców na temat podstawowych kompetencji wychowawczych.

Zajęcia modułowe, poruszające poszczególne problemy wychowawcze związane z dziećmi w wieku przedszkolnym.

Michał Kowalski

„Dojrzałość szkolna”.

Prelekcja:

- co to znaczy, że dziecko jest gotowe, aby rozpocząć naukę szkolną,

- jak wspierać rozwój dziecka, żeby sprostało wymaganiom szkolnym.

Agnieszka Wolak, Małgorzata Wolska, Katarzyna Owsiany

„Dobry start” – zajęcia grupowe dla dzieci wraz z rodzicami przygotowujące do nauki szkolnej.

Zajęcia grupowe usprawniające rozwój psychomotoryczny przygotowujący do nauki czytania i pisania dla dzieci, które:

- mają słabszą sprawność grafomotoryczną,

- wolne tempo pracy manualnej,

- są leworęczne lub oburęczne,

- mają trudności z dzieleniem wyrazów na głoski i sylaby,

- mają wadę wymowy.

Małgorzata Wolska,

Anna Szafrańska, Katarzyna Owsiany

 

 

Grupa psychoedukacyjna dla dzieci z zespołem Aspergera.

Elementy treningu umiejętności społecznych, integracja z rówieśnikami z zespołem Aspergera.

Ewa Rybska,

Małgorzata Słomka