TEMAT/NAZWA |
OPIS |
PROWADZĄCY |
Wykorzystanie elementów Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. |
Warsztat obejmuje prezentację założeń Metody Ruchu
Rozwijającego W. Sherborne oraz zajęcia praktyczne, pokazujące, jak można
wykorzystać określone zabawy ruchowe w celu rozwijania prawidłowych relacji
społecznych |
Agnieszka Wolak, Katarzyna Owsiany |
Kuchenna logopedia - ćwiczenia logopedyczne. Udzielanie wskazówek do pracy z dzieckiem z zaburzonym rozwojem mowy. |
Opis zabaw wpływających na rozwijanie motoryki narządów mowy dziecka. Oferta skierowana dla wychowawców 3 - 6- latków. |
Joanna Ratayska-Buczek |
Organizacja warsztatów naukowo-szkoleniowych dla logopedów.
|
Dotychczasowa tematyka: Skuteczne metody pracy z dzieckiem z wadą wymowy; Emisja głosu dla logopedy – jak skutecznie pracować nad własnym głosem oraz jak nauczyć dzieci właściwego używania głosu, Skuteczne metody logopedyczne, część II. Diagnoza i terapia dziecka bilingwalnego. |
Joanna Ratayska-Buczek |
„Jak nauczyciel może zapobiegać wadom wymowy?” |
Propozycje ćwiczeń i zabaw językowych dla uczniów. |
Maria Bilińska, Zofia Stasiak |
„Matematyczny piątek”. |
Tematyczne spotkania dla nauczycieli uczących matematyki w szkołach podstawowych i gimnazjach. |
Jadwiga Kaczmarska, Anna Ciećkiewicz, Grażyna Tolińska |
„Dziecko zdolne w praktyce szkolnej”. |
Szkolenie dla Rad Pedagogicznych pod kątem tworzenia systemu wspierania ucznia zdolnego w szkole. |
Katarzyna Owsiany |
Prowadzenie zajęć integracyjnych. |
Szkolenie dla Rady Pedagogicznej, którego celem jest przećwiczenie praktycznych metod zwiększających poczucie bezpieczeństwa w grupie - na różnych etapach edukacji. |
Ewa Kruk-Krymula |
„Jak uczyć się (i nauczać) efektywnie?” |
Szkolenie dla Rady Pedagogicznej, którego celem jest wzmocnienie kompetencji nauczycieli w zakresie stosowanych uniwersalnych metod nauczania. |
Ewa Kruk-Krymula |
Trening twórczego myślenia dla nauczycieli. |
Szkolenie dla Rady Pedagogicznej, którego celem jest poznanie w praktyce niekonwencjonalnych metod aktywizujących proces nauczania. |
Ewa Kruk-Krymula |
Przygotowanie ucznia do planowania kariery edukacyjno-zawodowej. |
Szkolenie dla Rady Pedagogicznej, którego celem jest wzmocnienie kompetencji nauczycieli rozwijających potencjał i motywację uczniów do uczenia się.
|
Ewa Kruk-Krymula |
„Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego – jak go ugryźć”. |
Szkolenie dla koordynatorów doradztwa zawodowego w gimnazjum i nauczycieli dotyczące tworzenia i realizacji WSDZ. |
Beata Oprocha |
Szkoła dla rodziców i wychowawców – cz.I. |
Warsztaty edukacyjne zwiększające kompetencje wychowawcze rodziców i wychowawców. Program uczy umiejętności budowania prawidłowych relacji między wychowawcami a dziećmi opartych na dialogu i otwartej komunikacji. Program jest realizowany w wymiarze 40 godz. podczas 10 spotkań. |
Ewa Broniec Ewa Skowron |
Jak prowadzić zajęcia profilaktyczne z zakresu uzależnień alkoholowych, narkotykowych oraz Internetu i cyberprzemocy. |
Przekazywanie podstawowej wiedzy na temat mechanizmów uzależnień oraz o szkodliwych środkach psychoaktywnych. |
Michał Kowalski |
Grupa wsparcia dla pedagogów i nauczycieli gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych. |
Cykliczne spotkania na terenie poradni mające na celu wspomaganie umiejętności wychowawczych pedagogów i nauczycieli poprzez superwizję konkretnych sytuacji wychowawczych i analizę podejmowanych działań. Dzielenie się wiedzą. |
Beata Wiercioch, Ewa Skowron |
Grupa wsparcia dla pedagogów i nauczycieli. |
Grupa otwarta – służy wymianie informacji, doświadczeń, analizie trudnych przypadków. Oferujemy wykłady tematyczne odpowiadające na potrzeby odbiorców |
Agata Orzeł-Żukowska, Ewa Broniec, Anna Szafrańska |
„Uczeń z zespołem Aspergera” - warsztaty dla nauczycieli. |
Dostarczenie wiedzy o zespole Aspergera, metody pracy z uczniem z ZA. |
Ewa Rybska, Małgorzata Słomka |
Warsztaty dla nauczycieli dotyczące wypalenia zawodowego. |
Celem warsztatów jest zapoznanie się z problemem wypalenia zawodowego oraz metodami radzenia sobie z tym zjawiskiem. |
Ewa Skowron |
Potencjał indywidualny w pracy nauczyciela. |
Warsztat coachingowy wspierający zasoby interpersonalne nauczycieli. Możliwość wymiany doświadczeń i otrzymania „zastrzyku energii zawodowej”.
|
Ewa Kruk-Krymula |
Warsztaty dla nauczycieli "Zaburzenia zachowania - jak je definiować i jak z nimi pracować". |
Szkolenia Rad Pedagogicznych. |
Agata Orzeł-Żukowska |
Grupa wsparcia dla pedagogów i nauczycieli. |
Grupa otwarta służąca wymianie informacji, doświadczeń, analizie trudnych przypadków. Oferujemy wykłady tematyczne odpowiadające na potrzeby odbiorców. |
Agata Orzeł-Żukowska |
Grupa wsparcia dla pedagogów i nauczycieli. |
Wymiana doświadczeń i rozwój zawodowy. |
Beata Wiercioch |
Konsultacje grupowe dla rodziców i nauczycieli. |
Udział w zespole rodziców i nauczycieli, powstałym w celu szukania wyjścia z sytuacji kryzysowej związanej z konkretnym uczniem lub klasą oraz stworzenia programu kompleksowej pomocy. |
Agnieszka Kielnar-Świętoniowska |
„Mamo/Tato, po co rosną mi włosy pod pachami?” |
Warsztaty dla nauczycieli dzieci wchodzących w okres dojrzewania (min. 3 godz. zegarowe): 1. Specyfika rozwoju psychoseksualnego dzieci 10-12 2. Praktyczne ćwiczenia rozmów z dzieckiem, mających na celu przygotowanie go do wyzwań okresu dojrzewania. |
Edyta Dziados |
„Mamo/Tato, kiedy seks jest dobry, a kiedy zły?” |
Warsztaty dla nauczycieli uczniów szkół gimnazjalnych (min. 3 godz. zegarowe): 1. Specyfika rozwoju psychoseksualnego dzieci w wieku dojrzewania 2. Zagrożenia związane z rozwojem psychoseksualnym (pornografia, cyber-seks, seksualizacja życia publicznego) 3. Wyznaczanie granic, promowanie wartości, odpowiedzi na trudne pytania – praktyczne ćwiczenia rozmów z dziećmi. |
Edyta Dziados |
Zarządzanie klasą. |
Warsztaty praktyczne (3 godz. zegarowe): 1. Proces grupowy w klasie szkolnej 2. Role grupowe 3. Ćwiczenia i zabawy wpływające na przebieg procesu grupowego. |
Edyta Dziados |
Metoda rządu jako forma wspierania rozwoju samodzielności, komunikatywności i odpowiedzialności u uczniów. |
Warsztat dla nauczycieli (od VI klasy; min. 2 godz.): 1. Analiza metody rządu pod kątem wychowawczym 2. Przećwiczenie informacji zwrotnej 3. Przećwiczenie metody rządu. |
Edyta Dziados |
Metody aktywizujące na lekcji w kontekście praw pamięci. |
Warsztaty praktyczne (3 godz. zegarowe): 1. Jak wykorzystać prawa pamięci na lekcji? 2. Doświadczenie metod aktywizujących Merilla Harmina („Duch klasy”). |
Edyta Dziados |
Narzędzia sprzyjające skutecznej komunikacji z dziećmi i dorosłymi (3 części). |
Warsztaty praktyczne dla osób dorosłych (po 3 godz. zegarowe każdy): 1. Część 1 – komunikat „ja”, parafraza i odzwierciedlenie 2. Część 2 – informacja zwrotna; pochwała; krytyka 3. Część 3 – przekazywanie informacji na temat dziecka – język zachowań, budowanie sojuszu 4. Część 4 – rozwiązywanie konfliktu metodą NVC; odmawianie. |
Edyta Dziados |
Zagrożenia i szanse dla rozwoju dziecka, tkwiące w Internecie. |
Szkolenie informacyjne mające na celu przekazanie informacji na temat nowych zjawisk związanych z Internetem, mających wpływ na rozwój i bezpieczeństwo dzieci i młodzieży. |
Edyta Dziados |
„Jak rozwijać zainteresowania dzieci i młodzieży?” |
Zajęcia mają na celu zaprezentowanie konkretnych możliwości zajęć, z których mogą korzystać rodzice i opiekunowie, by zaangażować swoje dziecko w różne obszary aktywności rozwijających ich potencjał. |
Renata Koclęga |