TEMAT/NAZWA |
OPIS |
PROWADZĄCY |
„Dobry start” – zajęcia grupowe dla dzieci przygotowujące do nauki szkolnej. |
Łatwe wzory do pisania, wierszyki i piosenki przy rytmicznej muzyce z zabawami ruchowymi przygotowujące dzieci do nauki czytania i pisania. |
Małgorzata Wolska, Anna Szafrańska, Katarzyna Owsiany
|
„Ruch rozwijający” – zajęcia grupowe dla dzieci do 7 roku życia i ich rodziców. |
Ruch, dobra zabawa, niezwykłe podróże w wyobraźni - uczą dzieci, jak być w grupie z innymi i czerpać z tego radość. Zajęcia prowadzone są Metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, wspierają głównie rozwój emocjonalny i społeczny, a także kształtują relację dziecko – rodzic. |
Agnieszka Wolak, Małgorzata Wolska, Katarzyna Owsiany, Anna Szafrańska, Joanna Ratayska-Buczek |
„Wspólnie bawimy się i uczymy” - zajęcia dla dzieci 6-7 letnich z grupy ryzyka dysleksji. |
Zajęcia w formie zabaw, wspomagające rozwój poznawczy i emocjonalno-społeczny dzieci w celu przygotowania do roli ucznia. |
Agnieszka Wolak |
„Zdolny maluch”. |
Warsztaty optymalnego wspierania rozwoju małego dziecka. |
Katarzyna Owsiany |
Grupowe zajęcia dla uczniów zdolnych.
|
Zajęcia rozwijające zdolności kreatywne u uczniów zdolnych oraz sferę emocjonalno – społeczną. |
Katarzyna Owsiany |
„Klasowa integracja muzyką i tańcem dla uczniów klas pierwszych”. |
Tańce integracyjne oraz zabawy ruchowe z muzyką służące wzmocnieniu więzi koleżeńskich, lepszemu funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej przeznaczone dla klas pierwszych szkoły podstawowej, prowadzone na początku roku szkolnego |
Anna Szafrańska |
Grupa socjoterapeutyczna dla uczniów szkół podstawowych „Srebro”. |
Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów oraz radzenia sobie ze stresem i zaistniałymi problemami społeczno-emocjonalnymi. Dodatkowo: grupa wsparcia dla rodziców dzieci objętych pomocą – wymiana doświadczeń, informacji oraz wsparcie. |
Michał Kowalski, Małgorzata Słomka |
Grupa socjoterapeutyczna dla uczniów szkół podstawowych „Alfa”. |
Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów oraz radzenia sobie ze stresem i zaistniałymi problemami społeczno-emocjonalnymi. Dodatkowo: grupa wsparcia dla rodziców dzieci objętych pomocą – wymiana doświadczeń, informacji oraz wsparcie. |
Michał Kowalski, Małgorzata Słomka |
Zajęcia profilaktyczne z zakresu uzależnień alkoholowych, narkotykowych oraz Internetu i cyberprzemocy. |
Zajęcia warsztatowe na temat uzależnień. |
Michał Kowalski |
„Zagadkowa podróż”. |
Zajęcia socjoterapeutyczne z elementami Kinezjologii Edukacyjnej wg P. Dennisona dla uczniów klas II i II SP. Kształtowanie rozpoznawania emocji, koncentracji uwagi oraz umiejętności społecznych. |
Małgorzata Tarnowska, Jadwiga Kaczmarska |
„Polubić matematykę”. |
Wspomaganie rozwoju intelektualnego, psychomotorycznego i emocjonalnego jako przygotowanie do edukacji matematycznej. Oddziaływania korekcyjno - kompensacyjne kształtujące umiejętności liczenia, rozumowania przyczynowo – skutkowego i klasyfikacji warunkujących zdolność operacyjnego myślenia. |
Jadwiga Kaczmarska, Anna Ciećkiewicz, Grażyna Tolińska |
Wykład interaktywny dla rodziców. |
Dojrzałość szkolna. |
Agata Orzeł-Żukowska |
Trening integracyjny. |
Warsztat różnorodnych ćwiczeń i zabaw ruchowych oraz koncepcyjnych, pomagających zintegrować klasę na różnych etapach edukacji. |
Ewa Kruk-Krymula |
„Jak uczyć się efektywnie?”
|
Warsztat, którego celem jest nauczenie uniwersalnych, praktycznych metod uczenia się. Zastosowanie map myśli i wielu innych sposobów na zapamiętywanie, optymalne wykorzystanie czasu w szkole i zwiększenie ilości czasu przeznaczonego na wypoczynek. |
Ewa Kruk-Krymula |
Trening twórczego myślenia.
|
Warsztat ciekawych metod, stosowanych w psychodydaktyce kreatywności, usprawniających pracę umysłową. Metody: drama, rysunek, praca w grupach i ćwiczenia indywidualne. |
Ewa Kruk-Krymula |
„Jak radzić sobie ze stresem?” |
Warsztat dotyczący pojęcia stresu i technik relaksacyjnych; elementy pracy z ciałem, metody i ćwiczenia obniżające napięcie w sytuacjach trudnych. |
Ewa Kruk-Krymula |
Trening komunikacji i autoprezentacji. |
Warsztat dotyczący skutecznego porozumiewania się w grupie, technik asertywności oraz autoprezentacji, również w wystąpieniach publicznych. |
Ewa Kruk-Krymula |
Przygotowanie do planowania kariery edukacyjno-zawodowej.
|
Zajęcia interaktywne z zakresu najważniejszych informacji dotyczących rynku edukacji i pracy oraz optymalnego przygotowania się do wyboru ścieżki edukacyjno-zawodowej. Metody: prezentacja, mini-wykład, ćwiczenia w małych grupach i ćwiczenia indywidualne. |
Ewa Kruk-Krymula |
Warsztaty: „Wybieram zawód czy szkołę?” |
Zajęcia grupowe dla uczniów kl. II i III gimnazjum związane w wyborem szkoły ponadgimnazjalnej. |
Beata Oprocha |
Warsztaty: „Moje atuty moją siłą”. |
Zajęcia grupowe dla uczniów kl. I i II gimnazjum związane z określeniem mocnych i słabych stron uczniów niezbędnych przy wyborze zawodu. |
Beata Oprocha |
Warsztaty: „Czy choroba przeszkadza w spełnianiu marzeń?” |
Zajęcia grupowe dla uczniów kl. II i III gimnazjów specjalnych i integracyjnych związane w wyborem zawodu ze szczególnym uwzględnieniem stanu zdrowia i kondycji psychofizycznej młodzieży. |
Beata Oprocha |
Warsztaty: „A może będę … ksieżniczką” |
Zajęcia grupowe dla uczniów klas V i VI opowiadające o świecie zawodów, mające na celu zainteresowanie dzieci swoją przyszłością. |
Beata Oprocha |
Maraton filmowy. |
Pokaz filmów zawodoznawczych dla uczniów klas II i III. |
Beata Oprocha |
„Jak uczyć się skutecznie, szybko i przyjemnie” - warsztaty dla młodzieży ponadgimnazjalnej. |
Praca nad motywacją, wiarą w siebie, planowaniem, oraz ukierunkowaniem na cel. Techniki doskonalące uczenie się i radzenie sobie ze stresem. |
Beata Wiercioch |
„Nauka, praca, pasja”. |
Zajęcia dla uczniów klas I liceów ogólnokształcących. Ich celem jest sprecyzowanie zainteresowań uczniów i pomoc w wyborze przedmiotów rozszerzonych realizowanych od kl. II. W jaką ścieżkę edukacyjną zainwestować swój czas i wysiłek? Jakie są najbardziej perspektywiczne branże? Kto ile zarabia? Rzetelna informacja jest podstawą dobrej decyzji; wybierz profil tak, by nie żałować! |
Renata Koclęga |
„Matura i co dalej?” |
Zajęcia dla uczniów liceów ogólnokształcących. Ich celem jest poznanie perspektyw zawodowych po ukończeniu liceum w ramach konkretnych profili: oddzielnie zaprojektowane zajęcia dla klas humanistycznych, biologiczno – chemicznych, matematyczno – fizycznych, geograficznych, tzw. „mundurowych” itd. Prezentacja nowych, ciekawych zawodów związanych z nauczanymi w szkole przedmiotami. Każdy znajdzie coś ciekawego dla siebie! |
Renata Koclęga |
„Kim mógłbym być?” |
Zajęcia dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Ich celem jest poznanie specyfiki pracy w interesujących młodzież zawodach. Zajęcia mają postać maratonu filmowego, łączą więc przyjemne z pożytecznym! |
Renata Koclęga |
„Zawody przyszłości”. |
Zajęcia filmowe dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych prezentujące globalne trendy gospodarcze oraz dynamikę przemian na rynku pracy. |
Renata Koclęga |
„Organizacja studiów wyższych”. |
Zajęcia przybliżające ścieżkę kształcenia wyższego. Uczniowie znajdą odpowiedzi na pytania związane z zasadami rekrutacji oraz przystępnie zaprezentowane informacje o podziale studiów (studia stacjonarne i niestacjonarne, I, II i II stopnia, podyplomowe). |
Renata Koclęga |
„Oczekiwania pracodawców i kompetencje przyszłości”. |
Kto ma rację? Kandydaci do pracy, narzekający na brak ofert czy pracodawcy, którzy nie mogą znaleźć pracowników? W którym kierunku się rozwijać, by być cenionym profesjonalistą? Czym jest inteligencja emocjonalna, a czym crossowanie umiejętności? Zajęcia dają konkretną wiedzę, czego wymaga świat w XXI wieku od osób młodych, wchodzących na rynek pracy. |
Renata Koclęga |
„Powodzenie na rynku pracy – co licealista wiedzieć powinien”. |
Dlaczego jedni ludzie znajdują z łatwością pracę, a inni nie? Od czego zależy sukces na rynku pracy? Jak przygotować się do zderzenia z niełatwymi realiami dorosłego życia? Zajęcia pomagają znaleźć odpowiedzi na te i różne inne pytania. |
Renata Koclęga |
„Branża lotnicza – czy to dla mnie?” |
Zajęcia filmowe, omawiające możliwości pracy na lotnisku oraz wynagrodzeń na różnych stanowiskach w tej branży. Nie zabraknie futurystycznych ciekawostek! |
Renata Koclęga |
„Jak rozpoznać swoje predyspozycje”. |
Zajęcia omawiające różne sposoby samopoznania. Uczniowie dowiedzą się, jak mogą budować wiedzę o sobie i co wziąć pod uwagę, wybierając kolejną szkołę czy zawód. Co można uzyskać poprzez spotkanie z doradcą zawodowym? – zamów tę lekcję i przekonaj się sam! |
Renata Koclęga |
„Kariera czy antykariera – ten mądry, kto trafnie wybiera!” |
Myślisz o rywalizacji, pięciu się w górę, coraz wyższych zarobkach i prestiżu, czy wolisz raczej podążać w pracy spokojnym rytmem, mając więcej czasu na wszechstronną życiową samorealizację? Te zajęcia są zaproszeniem do podróży wgłąb siebie, do odkrywania swych autentycznych potrzeb, wartości i trafnego planowania przyszłości zawodowej. |
Renata Koclęga |
Grupa dla młodzieży ponadgimnazjalnej- wspieranie rozwoju emocjonalno-społecznego. |
Zajęcia w zakresie następujących tematów: jak radzić sobie ze stresem, poznawanie swoich zasobów, budowanie poczucia własnej wartości, usprawnianie sposobów porozumiewania się. |
Beata Wiercioch, Ewa Skowron |
Warsztaty klasowe – integracyjne. |
Warsztaty mają na celu integrację zespołu klasowego, prezentację swoich mocnych stron oraz oczekiwań i obaw wobec nowej szkoły. |
Ewa Skowron |
Warsztaty tematyczne dla klas. |
Zajęcia dostosowane do problemu występującego w zespole klasowym w sytuacjach kryzysowych. |
Katarzyna Owsiany
|
Psychoterapia grupowa. |
Cotygodniowe spotkania grupy gimnazjalistów z dwójką terapeutów, pomagające im w pokonywaniu indywidualnych trudności społecznych i emocjonalnych. |
Agnieszka Kielnar-Świętoniowska, Jakub Zięba |
„Dojrzewamy, czyli co?” |
Zajęcia dla uczniów klas V i VI dotyczące dojrzewania, zmian w ciele, w myślach, w emocjach. |
Edyta Dziados |
Zajęcia dla uczniów dotyczące seksualności (profilaktyka ryzykownych zachowań seksualnych). |
„Dowód miłości”, 1 godz., profilaktyka uwiedzenia; „Sponsoring”, 2 godz.; “Pornografia – fakty i mity”, 1 godz.; „Handel ludźmi”, 1 godz.; “Ciąże nastolatek”, 1 godz.; “Inicjacja seksualna”, 1 godz.; „Ryzykowne zachowania seksualne”, 1 godz.; „Metody rozpoznawania płodności i antykoncepcja – formy, mechanizmy działania, skuteczność, skutki” 2 godz.; „Zdrowie seksualne i choroby przenoszone drogą płciową”, 2 godz. |
Edyta Dziados |
Warsztaty dla przedstawicieli Samorządu Szkolnego (max 16 osób). |
Warsztaty praktyczne dla uczniów, we współpracy z opiekunem Samorządu: Warsztat 1 (ok. 3 godz. zegarowych): 1. Integracja zespołu 2. Podstawy komunikacji – komunikat „ja” i informacja zwrotna 3. Prawa i obowiązki Samorządu Szkolnego Warsztat 2 (ok. 3 godz. zegarowych): 1. Wypracowanie celów i planu działania 2. Organizacja efektywnych spotkań. |
Edyta Dziados |