OBJAWY DYSLEKSJI Drukuj

  RYZYKO DYSLEKSJI - CO TO JEST?

Mówiąc o ryzyku dysleksji, odnosimy go do wieku przedszkolnego, gdy można już łatwo zaobserwować pewne objawy, które w wieku późniejszym mogą zaowocować dysleksją. Dziecko charakteryzuje nie gotowość szkolna (brak gotowości szkolnej), rozwój jest nieharmonijny z powodu opóźnień w rozwoju funkcji uczestniczących w czytaniu i pisaniu.
Jeśli problemy pomimo pomocy w nauce utrzymują się przez czas zerówki i klasy pierwszej, potwierdza to wcześniejsze przypuszczenie dysleksji. O ryzyku dysleksji nie powinno się mówić dłużej niż do drugiej klasy szkoły podstawowej. Błędne i szkodliwe jest założenie, że dysleksja może być wykryta dopiero w czwartej klasie podstawówki. Dziecko dyslektyczne potrzebuje pomocy specjalistycznej w formie zabaw już w wieku poniemowlęcym i zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w wieku przedszkolnym.

Ryzyko wystąpienia dysleksji jest prawdopodobne w przypadku:

          Bibliografia:
  1. Bogdanowicz M., 2007, Uczeń z dysleksją w domu, Operon, Gdynia.
  2. Bogdanowicz M., 2004, Uczeń z dysleksją w szkole, Operon, Gdynia.
Następna