NASZA
OFERTA
ZESPÓŁ
ORZEKAJĄCY
PORADNIA
POLECA
URODA ASPERGEROWA
WSPOMAGANIE ROZWOJU SZKÓŁ
INSTYTUCJE WSPÓŁPRACUJĄCE

W październiku uczestniczyliśmy w wyjątkowej inicjatywnie. 23 października w Instytucie Cervantesa odbyła się bowiem debata poświęcona literaturze dziecięcej, jej oddziaływaniu na emocje oraz jej roli w integracji społecznej. Naszą Poradnię reprezentowała Roksana Kociołek-Kaszyńska, która opowiedziała o swojej pracy w poradni, gdzie na co dzień realizuje program edukacyjno-profilaktyczny kształtujący kompetencje emocjonalno-społeczne dzieci z wykorzystaniem tekstów bajek.
Inspiracją do spotkania i głównym motywem debaty była książka dla dzieci Bernadetty Pajdak „El Gran Circo Iris” (Wielki Cyrk Iris) poruszająca temat niepełnosprawności ruchowej. Uczestnicy mieli niepowtarzalną okazję spotkać autorkę (na co dzień mieszkającą w Hiszpanii) i posłuchać o motywach powstania książki, różnicach rynku wydawniczego w Polsce i Hiszpanii oraz pierwszych doświadczeniach w pracy z tekstem. Bohaterem bajki jest Tony, chłopiec na wózku inwalidzkim, zafascynowany spektakularnym światem cyrku. Mimo, iż książka nie została jeszcze wydana w języku polskim w naszej poradni powstał do niej scenariusz dla nauczycieli podpowiadający jak z nią pracować (został opracowany i udostępniony dla hiszpańskiej i katalońskiej wersji książki). W spotkaniu uczestniczyła również Justyna Młynarczyk z Fundacji „Dr Clown”, która podzieliła się swoimi doświadczeniami w pracy z dziećmi hospitalizowanymi z wykorzystaniem „terapii śmiechem”, wzbogacając tym samym dyskusję o ciekawe wątki terapeutyczne. Debatę wsparły również komentarze uczestników, którzy aktywnie włączyli się w dyskusję dotyczącą społecznych i emocjonalnych aspektów życia dzieci z niepełnosprawnością.

Organizatorami spotkania byli: Instytut Cervantesa oraz Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie.
Dziękujemy za zaproszenie!

DLA RODZICÓW





W trudnych decyzjach rodzicielskich ogromnie przydatna może być wiedza – o różnorodnych możliwościach systemu kształcenia, spędzania wolnego czasu, konstruktywnego korzystania z najnowszych technologii. Jak współpracować z nauczycielami, jak zadbać o zdrowie i wszechstronny rozwój dziecka, jak zapewnić mu bezpieczeństwo w sieci? Polecamy Państwu portale internetowe poruszające te kwestie i dedykowane właśnie rodzicom:
rodzicewedukacji.pl/
rodzinny-krakow.pl/
rodziceprzyszlosci.pl

DLA UCZNIÓW





Co dalej po szkole? Jaki wybrać typ dalszej edukacji? Szkołę branżową, technikum czy liceum? Studia wyższe, szkołę policealną czy kursy kwalifikacyjne? Do jakiego zawodu mam predyspozycje? Które branże są najbardziej perspektywiczne? Na te i wiele innych pytań związanych z planowaniem ścieżki kształcenia odpowiedzą nasi doradcy zawodowi. Oprócz spotkań bezpośrednich na terenie Poradni, możliwa jest konsultacja za pośrednictwem poczty mailowej. Swoje pytania kieruj na adres doradca.poradnia2@op.pl
Polecamy też portale: www.victor.com.pl
www.perspektywy.pl

DLA NAUCZYCIELI





Dokąd zmierza edukacja? Jak wyjść naprzeciw problemom spotykanym na co dzień w pracy nauczyciela? Jak uatrakcyjnić lekcje przedmiotowe? Jako edukatorzy potrzebujemy refleksji nad wartościami i celami, ale przede wszystkim oczekujemy wsparcia w postaci konkretnych wskazówek, rozwiązań i projektów. Kodowanie na humanie, Endomonodo a „szkolne klatki”, czym jest C-U-D – ciekawie i inspirująco wspiera nas portal o nowoczesnej edukacji www.edunews.pl